Broca Media blijft maar uitbreiden met nieuwe items en kersverse redactieleden

Pand verkoop Broca Media
Foto: Broca Media
Purmerend – Het gaat niet goed in de uitgeversbranche. Er zullen flinke klappen vallen de komende jaren.

Verschillende grote bedrijven zoeken hun heil in het thuis laten werken van hun medewerkers. Zo hoorden wij deze week dat een grote speler op deze markt hun pand te koop heeft gezet en de hele redactie verplicht om vanuit huis te gaan werken. Dat zijn de trieste resultaten van de crisis waar wij ons op dit moment in begeven. De onkosten zijn niet langer verantwoord ten opzichte van de baten.

Broca Media heeft van het begin af een schuldenvrij beleid. Dat betekent onder andere dat onze groei niet is af te meten aan de hoogte van de rode cijfers bij de bank. Alles wat Broca ontwikkelt komt uit eigen vermogen en uit de omzet van dat moment. Natuurlijk is dan je groei geremd exponentieel.

Rode cijfers

Wij kunnen uitbreiden in aantallen en items. Onze klanten betalen mee aan de vooruitgang die wij doormaken. De winst wordt geherinvesteerd in groei en nieuwe redacteuren met geweldige ideeën. Onze klanten hebben rechten verworven en profiteren nu mee van onze stijgende populariteit. “Genoeg gelachen nu”, schreef een inmiddels bekend automerk en gelijk hadden ze.

Internet heeft de toekomst, daar zijn wij het wel over eens. Kijk alleen maar wat er op dit moment aan bedrijfsactiviteiten zijn bijgekomen, mede door de coronacrisis. Denk op dit moment het internet even weg. Dan zou de economie pas stilstaan. Internet gaat in de komende jaren een nog veel belangrijker rol in ons zakelijke leven innemen.

Buigen of barsten

Mensen lezen geen gebruiksaanwijzing meer, maar kijken een YouTube filmpje. Veel grotere uitgevers zullen moeten buigen of barsten. Nu niet meegaan in deze digitale wereld betekent straks verhuizen naar een slecht verlichte achterkamer of een koude zolderetage. Wij hebben dat kunstje wel door en zullen de wereld om ons heen nog versteld doen staan.

Broca is in ieder geval klaar voor die digitale toekomst. In de komende maanden zullen wij ons lezerspubliek verrassen met een flink aantal nieuwe items. Denk daarbij aan een kookprogramma met bekende Purmerenders. Lichaamsverzorging onder auspiciën van een top visagist en een heus kunstprogramma onder leiding van een docent beeldende kunst.

Ons inhouden zullen wij zeker niet. Wij danken alle adverteerders voor het vertrouwen dat zij in ons hebben. En wij zullen niet teleurstellen. It giet oan.