Binnen anderhalve dag in gesprek met directie Stadsverwarming Purmerend

Cees Baerts en Ab van den Hazel Broca Media
Foto: Beatrix Panders
Purmerend – Het waren drukke dagen voor de kersverse Facebook-groep Stadsverwarming Purmerend Klachten Dossier.

Sinds vorige week, na de oprichting van de Facebook-groep ’Stadsverwarming Purmerend Klachten Dossier’, is het niet meer rustig geweest in de hoofden van Ab van den Hazel en Cees Baerts.

“Afgelopen donderdag begon het allemaal”, vertelt Cees Baerts, journalist bij Broca Media. “Rond de middag belde ik mijn rechterhand, Ab”. Het idee was simpel. De laatste vijf jaar verzamelen wij al klachten omtrent Stadsverwarming Purmerend. Daar hebben we al een heel dik dossier vol van.

Korte nachten

Ab luisterde goed en stemde uiteindelijk in met het idee een Facebook-groep aan te maken. Wat volgde waren een aantal korte nachten met veel werk. Vanaf het begin was het een gekkenhuis en waren er binnen een paar uur al meer dan honderd leden. Beide heren hadden deze enorme toeloop niet verwacht en vroegen zich af, waar gaat dit heen.

Het publiceren van artikelen begon heel voorzichtig vanuit Broca Media. Daarna vonden de artikelen hun weg op sociale media. Naast veel aanmeldingen kregen wij op de redactie ook veel e-mails, Sms-jes en Whatsappjes. Zakelijk gezien is dit zonder meer een succes.

Koortsachtig

Op zich zijn we best wel wat gewend zegt Ab, maar dit hadden wij niet verwacht. Koortsachtig werd er heen en weer gebeld tussen de twee heren. En uiteindelijk kwam op de tweede dag van het bestaan van de Facebook-groep een e-mail binnen. Gijs de Man, directeur van Stadsverwarming Purmerend nodigde ons uit voor een gesprek.

“Wij hebben elkaar langdurig aangekeken zo van, wat nu”, vertelt Ab. Er was geen weg meer terug. Er waren op dat moment ruim 140 leden en die stelden hun vertrouwen in ons. Kort daarna werd er vanuit de redactie een antwoord gestuurd aan Stadsverwarming Purmerend.

Vriendelijk

Afgelopen maandag was het zover. “Na binnenkomt werden wij uiterst vriendelijk ontvangen door de dames van de receptie. Daarna door: Gijs de Man (directeur), Harold Visser (klant adviseur) en Arthur van Ooyen, (Marketing en Communicatie).”

Na een ontspannen voorstelrondje komt het gesprek opgang en worden de volgende punten besproken.

1.     De klant moet op nummer één staan en eerlijk gewaardeerd worden.

2.     We gaan een gesprek aan betreffende de extra administratiekosten.

3.     De zin of onzin van de warmhoud functie.

4.     Het beleid ten aanzien van het vervangen van de afleversets.

5.     Er komt een raad van wijze mannen die de handel en wandel van Stadsverwarming Purmerend gaan monitoren.

6.     Schoenmaken houd je bij je leest.

Het resultaat is wat ons betreft werkelijk fantastisch en de inzet en toezeggingen van de Stadsverwarming zijn te prijzen. Het duo realiseert zich dat mogelijk niet alle punten tot een ‘overwinning’ om te bouwen zijn, maar het is wel een prachtig begin.

Hier de link naar de Facebook-groep.